Grywalizacja sposobem na motywację pracowników

Dobry pracownik to skarb dla firmy – mówi znane powiedzenie. Przyznać należy, że jest w tym stwierdzeniu sporo racji, wiadomo jednak, że każdy pracownik wymaga odpowiedniej motywacji. Jedną z oryginalnych propozycji jest grywalizacja, czyli wykorzystanie gier fabularnych w celach stricte motywacyjnych.

Grywalizacja – co to takiego?

Często można spotkać się z pytaniem, czym w rzeczywistości jest grywalizacja i w jaki sposób można wykorzystać to narzędzie w firmach?

Ogólnie rzecz ujmując, grywalizacja polega na modyfikowaniu zachowań ludzkich poprzez wykorzystanie odpowiednich technik, głównie z gier fabularnych, które umożliwiają uatrakcyjnić czynności, które mogą być uważane za nudne.

Pomocnym narzędziem jest w tym przypadku platforma gier edukacyjnych, w zasobach której można znaleźć wiele alternatywnych propozycji – oryginalnych, ciekawych i wyjątkowych pod względem atrakcyjności.

Zasadniczym zadaniem, jakiemu muszą sprostać uczestnicy grywalizacji, jest osiągnięcie wyznaczonych celów. Warto jednak podkreślić, że gracze mogą korzystać z różnych rozwiązań – najważniejsze jest to, aby osiągnąć cel.

Dobrze przygotowane gry szkoleniowe opierają się przede wszystkim na kreatywnej zabawie oraz szeroko rozumianej przyjemności, jaką sprawia zdobywanie kolejnych trofeów.

Godne polecenia są przede rozwiązania, w których dostępne są bonusy w postaci pasków postępu, odznak stanowiących potwierdzenie zdobycia konkretnego osiągnięcia, wprowadzenie zróżnicowanych poziomów trudności, rankingów itp.

Śmiało można więc stwierdzić, że gry szkoleniowe dla firm to doskonała propozycja marketingowa, dzięki której w prosty sposób można połączyć przysłowiowe przyjemne z pożytecznym.

Post Author: Redakcja