Widoczność to bardzo ciekawa kwestia w Internecie, ponieważ nie da się tego tak rozwiązać, jak w przypadku klasycznego biznesu, gdzie widoczność rozumiana jest w sposób bardzo dosłowny: wielka witryna w dobrym miejscu. W Internecie potrzebne jest pozycjonowanie sklepu internetowego, by uzyskać widoczność, czyli być zauważonym.
Wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania
Miejsce, w którym powinniśmy bić widoczni, to wyszukiwarki. Pozycjonowanie sklepów internetowych polega właśnie na uzyskiwaniu wysokich pozycji fraz w wyszukiwarkach. Innymi słowy, pozycjonowanie sklepu ma na celu wyprzedzenie na liście wyszukiwania innych sklepów oferujących to samo. Trzeba tutaj podkreślić, że pozycjonowanie sklepów internetowych prowadzone jest przez wszystkich i to w tym samym miejscu, wiec mamy tutaj swoisty wyścig o palmę pierwszeństwa. Pozycjonowanie sklepu w Internecie musi zaoferować lepsze wyniki, niż jest to w przypadku firm konkurencyjnych.
Wysokie miejsce to realne zyski
W wyszukiwarkach pojawia się każdy, kto ma stronę internetową i cennik pozycjonowanie sklepów internetowych opisuje cały proces nie jako samo pojawienie się w wyszukiwarce, ale jako znalezienie się na odpowiednio wysokim miejscu. Poniżej miejsca gwarantującego obecność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania cała praca nie ma żadnego sensu. Co więcej, nawet miejsca poniżej trzeciego są zwykle nieistotne. Dlatego cennik pozycjonowania zazwyczaj pokazuje nam, ile musimy zapłacić za uzyskanie satysfakcjonujących nas wyników lub ile kosztuje usługa wykonywana przez miesiąc.