Grywalizacja to połączenie zabawy z efektownymi działaniami szkoleniowymi w firmach. W przeciwieństwie do nudnych i monotonnych wykładów, grywalizacja opiera się przede wszystkim na dobrej zabawie, wykorzystując techniki znane m.in. w popularnych grach fabularnych.
Grywalizacja sposobem na motywację pracowników
Grywalizacja opiera się przede wszystkim na przyjemności. Z założenia powinna to być motywująco-edukacyjna zabawa, dzięki której pracownicy odreagują stres, odprężą się i uzupełnia pokłady energii. Należy jednak podkreślić, że technika gry opiera się przede wszystkim na osiąganiu przez graczy kolejnych celów, z jednoczesna możliwością wykorzystania alternatywnych narzędzi – działanie to w wyraźny sposób motywuje i mobilizuje osoby uczestniczące w grywalizacji do energicznego i kreatywnego współzawodnictwa. Ważnym czynnikiem jest w tym przypadku możliwość wykorzystania dowolnych elementów i technik, umożliwiających zdobywania kolejnych trofeów.
W tym momencie warto podkreślić, że grywalizacji nie trzeba tworzyć samodzielnie – pomocnym narzędziem w tym przypadku okazuje się platforma gier edukacyjnych, z której można pobrać dowolną propozycję. Poszczególne propozycje różnią się przede wszystkim charakterem zadań, dzięki czemu bez problemu można znaleźć optymalne rozwiązanie.
Godne polecenia są przede wszystkim gry szkoleniowe dla firm, wymagające szczególnego skupienia i zaangażowania, w których gracz musi zrealizować kolejne poziomy, różniące się przede wszystkim stopniem trudności. Swoistym motywatorem, w który wyposażone zostały gry szkoleniowe, są różnego rodzaju rankingi oraz systemy nagradzania.
Korzystając z narzędzia, jakim jest grywalizacja, w znaczny sposób można zwiększyć wydajność pracy zatrudnionych osób, zapewniając pracownikom doskonałą zabawę i kreatywnie spędzony czas.